Katoomba/Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Nico Philipsen - WaarBenJij.nu Katoomba/Canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Nico Philipsen - WaarBenJij.nu

Katoomba/Canberra

Door: nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

08 Januari 2009 | Australië, Canberra

Hallo Lezers en backpackers van Waarbenjij nu.
Oke 25 Dec naar m,n nicht in sydney om Kerst te vieren .
S,morgens vroeg ervoor opgstaan.
Wezen dochen me geschoren.
Een uurtje of 11 de trein gepakt naar Groydon.
Was daar al eerder dan Half 1 .
Ze hadden daar niet echt er rekening meegehouden.
Nou ja wat geeft dat.
Met kerst in kleinere plaatsjes is echt waar alles dicht.
Ja oke winkels tot daaraan toe maar zelfs ook de Cafe,s die zijn zelfs dicht.
Vreemd dat verwacht je toch niet?
Terugkomend bij m,n nicht.
Eerst even mail gechect.
Daarna meegeholpen met de laatste voorbereidingen voor het eten.
Tafel en de stoelen in de was gezet.
Laat de eerste gasten maar komen.
Familieleden natuurlijk van m,n nicht haar man.
Oke en daar kwamen ze al aan.
Eten volop eten werdt er meegenomen.
Kalkoen en Agsperres Cake wat voor ons gewoon taart heet.
We hadden in ons midden ook een Kelner voor drinken alhoewel was de broer van de man van m,n nicht.
Laat het eetfestein beginnen.
Aanvallen dus.
Kalkoen met wat agsperrges hoe je ook kan spellen.
Met wat gebakken Aardappelen boontjes.
Nadat ik dat achter m,n kiezen heb verwerkt komt de volgende alweer aan.
Namelijk de taart .
Lekker met wat ijs wat nog meer.
Champange met ijs gedronken.
En daarna wat koffie genomen.
Kado,s uitgepakt.
Nog wat wezen napraten.
Zo was het ook weer rond negenen S,avonds.
Normaalgesproken zou ik ook weer met de trein terug gaan naar Sydney
Maar een van de familieleden moest toch al langs Sydney kon ik met hun al meerijden.
Aangekomen in m,n Hostel wat gedronken nog wat gesproken.
En op dan naar Darling harbour.
Niet veel gedaan.
Daarna terug de hostel in en slapen maar.
De volgende dag tuurlijk weer vroeg op hetzelfde ritueel.
Tja dacht ik wat zal ik vandaag doen de 26ste dec.
Weet je wat bel ik m,n mail maatje op.
Ze was ook in Sydney.
Even voor Maurice en Marcel.
Ja het is die leuke studente waar ik al eerder over gesproken heb met jullie.
Belde dus haar op met de vraag of ze al wat te doen had.
Nee nog niet.
Oke zullen we dan wat afspreken voor vandaag of morgen?
Vandaag natuurlijk zei ze.
Waar zullen we dan wat afspreken.
Bondi Beach of een ander plek.
Het werdt Googee Beach.
Belde haar op rond half 12.
Oke voor een uurtje of 2 toen zeik weet je wat kwart over 2 dan oke.
De bus dan van rond half 2 genomen.
Al heel snel was druk in de bus.
Er waren paardenraces of iets dergelijks.
Vandaar.
Ja Maurice en Marcel hou ervan de spanning d,r in te houden.
Oke was er al rond 2 uur.
Kreeg een smsje van Haar dat het wat later werd.
De bussen stopte niet vanwege dat ze allemaal vol waren vanwege die wedstrijd.
Uiteindelijk kwart voor 3 was ze er.
Eerst wat gedronken .
Op naar het strand van Googee Beach .
Veel wezen zonnen en gesproken met elkaar.
Heb nog wat gezwommen.
Het water is er zo helder kraakhelder.
Nee ben niet opgevreten door een haai.
Terug de kant op even nog gelegen.
Daarna ergens wezen eten.
En dan terug naar onze eigen hostels.
We zaten zeker wel in de dezelfde bus afscheid genomen van elkaar.
Het was er zo druk dus effe afscheidsknuffel zat er even niet meer in
Aangekomen op m,n hostel waren m,n hostelgenoten toch wel benieuwd hoe ik het heb gehad.
Heb er wel wat over verteld hoe ik het heb gehad.
Daarna nog even uitgeweest.
Terug naar m,n hostel en slapen maar.
Oke straks de volgende deel.
Gr van mij nico de Backpacker

  • 08 Januari 2009 - 11:30

    Maurice:

    Ha
    Nico,

    Ja ja,....... als het over eten gaat schrijf je gelijk het hele beeldscherm vol. Volgens mij nam de spanning bij jou behoorlijk toe tijdens het diner, in je romp zo ter hoogte van je ellebogen. Huppekee die riem een paar gaatjes losser om je toch al niet geringe reserves nog wat meer ruimte te geven.

    Ik moet even wat rechtzetten i.v.m. mijn vorige reactie (Nico er leest zo af en toe een juf mee, let je op je taalgebruik). De t in "wordt je" was overbodig en niet juist.
    Fouten toegeven horen bij mijn opnieuw nieuwe voornemens voor 2009 e.v.

    Nico,
    Ik vraag het maar gewoon als behaarde kerels onderling.........hoe is het met de vakantieliefdevanjeleven?

    Beetje zonnen is leuk natuurlijk, etentje is een goed vervolg maar dan, dan laat je toch een paar grote steken vallen. Afscheid nemen doe je toch niet in een overvolle bus met van die zwetende, hysterische en loerende paardenmensen om je heen. Knuffelen kan toch ook niet als je afgeschermd wordt door al die rugzakken en handtassen van je.

    Had dan uitgestapt. Of had je grote haast? Effe stiekum in een snelle beweging achter je rug wat zoemerbloemen uit een tuin gerukt en aangeboden.
    Zo'n hele bos tussen je tanden (als er een literbak ijs inpast gaat een veldboeket er ook wel in) en dan..............wahoe Nico. Nu zit dat meisje alleen voor het raam te wachten op iets dat niet komen gaat. Huppekee d'r op (af)!

    Tjee nico ik krijg de hele tijd berichten van puffrouw iejene zou je willen vragen of ze daar mee wil ophouden de mailbox is steeds vol.

    Ha Julia,

    Tja die broer van me is zo druk dat het er inderdaad alle schijn van heeft dat ie de berichten niet eens leest.
    Ik zal de groeten aan Marcel overbrengen. Het gaat gelukkig goed met de kinderen alleen liggen ze wel de hele tijd aan zo'n pijnlijk infuus.

    Houd je er rekening mee dat het echte werk van nico z'n vakantie nog moet beginnen? Hij heeft z'n 2000 foto's en 5 uur film gemaakt en ja die moeten ook bekeken worden. Misschien kunnen we de lasten delen, jullie de films en ik de foto's?

    maurice




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Nico

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 30254

Voorgaande reizen:

22 November 2014 - 19 December 2014

Canarische eilanden :-)

21 Oktober 2012 - 20 Januari 2013

Nieuw Zeeland 2012/2013. :-)

14 Juni 2011 - 07 September 2011

Backpacken in Canada

23 Oktober 2009 - 23 November 2009

Suriname

27 Oktober 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: