Picton/Nelson. - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Nico Philipsen - WaarBenJij.nu Picton/Nelson. - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Nico Philipsen - WaarBenJij.nu

Picton/Nelson.

Door: Nicodt

Blijf op de hoogte en volg Nico

12 November 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

hallo mede backpackers en achterblijvers:-)

Wat is er in 3 dagen nou gebeurd.
Nou zal ik je vertellen.
Nadat ik m,n vorige verslag typte ,heb ik een lange wandeling gemaakt over smalle paden langs de kust in de heuvels.
Soms was het zelfs zo smal dat je elkaar niet kunt passeren .
Steile afgronden.
Mountenbike,n is daar in die omgeving verboden.
Sommige stukken zijn behoorlijk steil.
Heb er wat foto,'s van genomen.
Ik wou nog naar de harbour view gaan lopen.
Maar om nog meer steile en smalle paadjes te gaan volgen had ik er geen zin in.
Ben toen er maar terug gegaan naar m,n hostel.
Daarna weinig gedaan.
Gister was er nog zeilwedstrijden en die heb ik gezien.
In 5 dagen weer wat mail uitwisselingen gehad.
En ben weer veel leuke mensen tegengekomen.
Zelfs eentje uit Halifax(Canada).
En wanneer ik daar ben word ik mee uitgenodigd om ergens wat te drinken.
Geweldig toch?
Picton is een geweldige en een relexe rustige dorp.
Daar hou ik wel van.
Maar maak me toch wel zorgen over de achteruitgang van het dorp zelf.
Het is een aanleg plaats van de veer Wellington/Picton.
Maar om meer toeristen te trekken door alles nog meer op de schop te gooien is ook weer te veel van het goeie.
Gisteravond na 17 dagen geen Nederlands te hebben gesproken in een hostel.
Was het gelukkig gister wel het geval. :-)
En we houden zeker met elkaar in contact.
Lang leve het internet.
Vandaag dus afscheid genomen van het personeel .
En op naar Nelson.
Een rit van 2 halfuur in een afgedankte uitgeleefde bus te hebben overleeft aangekomen in Nelson.
Tot nu toe kan ik er weinig over zeggen.
Maar dat komt een deze,r dagen wel.
Groetjes van mij Nico.:-)

  • 17 November 2012 - 22:52

    Martina:

    De tijd vliegt he? Hier ook. morgen over een maand naar broer Henk.
    Mails ontvangen?
    Veel plezier
    Martina

  • 18 November 2012 - 23:29

    Morris:

    Heeeeee Nico,

    Beetje naar je zin. Zal wel. Her en der Emailuitwisselingen tjonge die Nico. Neemt het er lekker van. Wel de visusscanner aanzetten he Nico!. Je moet wel veilig terugkomen. Anders moet je misschien wel twee weken in quarantaine. Bij de huisdieren op het vliegveld.
    Die Nico!

    Is de reis een beetje wat je ervan verwachtte? Heb je een beetje het vakantiegevoel? Nou met de kerst ga ik een weekje naar Zeeland. Mama zit in Australie jij in Nieuw Zeeland. Vier ik oud en nieuw met buurman bram en een doos knalvuurwerk.
    okiedo ik ga naar mien bed heel veel plezier. Maurice

    Nou gelukkig

  • 19 November 2012 - 15:54

    Liesbeth De Feijter:

    Hallo Nico,

    zo te lezen heb je veel mensen ontmoet en weeral veel gezien daar.
    Heel veel plezier nog en we zien je wel wanneer je weer terug bent in dit koude sombere landje!

    Groetjes Liesbeth
    Arke Terneuzen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nico

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 30251

Voorgaande reizen:

22 November 2014 - 19 December 2014

Canarische eilanden :-)

21 Oktober 2012 - 20 Januari 2013

Nieuw Zeeland 2012/2013. :-)

14 Juni 2011 - 07 September 2011

Backpacken in Canada

23 Oktober 2009 - 23 November 2009

Suriname

27 Oktober 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: