Hokitika zuidelijke NZ en terug in Nelson. - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nico Philipsen - WaarBenJij.nu Hokitika zuidelijke NZ en terug in Nelson. - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nico Philipsen - WaarBenJij.nu

Hokitika zuidelijke NZ en terug in Nelson.

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

27 December 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

hallo medereizigers en achterbijvers.
Er is veel gebeurd in 4 weken.
Ongelofelijk wat gaat de tijd toch snel.
De 21ste Nov aan het einde van de dag weinig gedaan behalve dan me klaarmaken voor de rit van de volgende dag naar de fox.
Wat ik eigenlijk had willen mijden maar niet kan.
Want alle bussen stoppen daar voor de nacht.
Maar daar hoefde ik op dat moment niet aan te denken.
Want was nog in hokitika.
De volgende dag de 22 ste november was het zover.
Op naar de toeristische Mekka wat fox heet.
Ik werdt afgezet in het centrum door de eigenaaresse van de hostel en afscheid van elkaar genomen.
Toen was het nog zo,n 6 uur wachten.
Weinig gedaan daar alhoewel heb de steenhouwerij bezocht waar ze speciale stenen bewerken.
Echt zeker de moeite waard.
Je kan er ook die kunstwerken ook kopen.
De goedkoopste beeldje of sieraad bedraagd 10 dollar naar de duurste van ongeveer 3a500 honderd dollar.
Maargoed paar uur later 3 uur dus de bus gepakt naar fox .
De rit ernaar toe was heel erg mooi.
Maar dat was snel over toen ik in fox aankwam.
Wat veel toeristen zeg en de prijzen 1 à 2 keer zo hoog van voedsel.
Maargoed eerst me ingechect en kwam pardoes op een mannenkamer terecht waar ik niet om had gevraagd.
Gelijk maar een kamer voor mezelf genomen.
De volgende dag de 23ste november was ik naar de supermarkt gegaan om te kunnen pinnen.
Maar werd m,n wereldpas niet geaccepteerd.
Zo word je gedwongen om met je creditcard te betalen.
Aan het einde van de middag kwam ik Nikki en haar vriend weer tegen.
En 's,avonds wat met elkaar ergens wat wezen drinken.
De volgende dag 24ste november naar Wanaka gegaan.
Deze rit duurde ongeveer 5 halfuur.
Aangekomen in Wanaka direct op naar m.n hostel.
Wanaka is geweldig.
En de lake is erg mooi en diepblauwe kleur van het water.
Er lag nog sneeuw op toppen van de bergen.
Ik was voor de eerste nacht maar met 2 andere op de kamer.
En vervolgens de volgende dag kwamen er d,r meer bij.
Weinig gedaan die avond.
De volgende dag 25ste november.
Ik maakte me klaar om ergens koffie te drinken kwam ik Lea tegen .
Voor even was het geval dat ze m,n kamergenoot zou worden maar toch van gedachte veranderde en voor een vrouwenkamer koos.
Pech gehad .maar toen was ik al voor haar als een blok gevallen.
Toen ze me 's,avonds me vertelde dat ze al een vriend had was het moeilijk om de knop om te draaien.
De volgende dag op 26ste november type ik morgen wel over wat ik meemaakte.
Groetjes van mij Nico. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nico

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 30242

Voorgaande reizen:

22 November 2014 - 19 December 2014

Canarische eilanden :-)

21 Oktober 2012 - 20 Januari 2013

Nieuw Zeeland 2012/2013. :-)

14 Juni 2011 - 07 September 2011

Backpacken in Canada

23 Oktober 2009 - 23 November 2009

Suriname

27 Oktober 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: