Wanaka t/m nelson part 3 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nico Philipsen - WaarBenJij.nu Wanaka t/m nelson part 3 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nico Philipsen - WaarBenJij.nu

Wanaka t/m nelson part 3

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

31 December 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hallo medereizigers en achterblijvers.

Waar was ik gebleven.
Hmm oké bij de barbequee .
Jazeker het was een geweldige avond .
De volgende dag op woensdag 28 november weinig gedaan.
Donderdag 29 november vertrokken naar Queenstown.
Wat kan ik over Queenstown vertellen?
Waar ik voor 3 nachten verbleef.
Ik was voor eerste 2 nachten in een hostel wat een toepasselijke naam draagt namelijk The last resort .
Wel mooi gelegen.
Maar de hostel was volgens mij niet erg populair.
Je moet minimaal voor 2 nachten daar verblijven en niet voor 1 nacht.
Wat een beleid.
Ach ja je moet ervan houden.
Queenstown is zwaar toeristische plaats.plaatselijke bewoners vind je er amper.
Die zijn uitgeweken naar Wanaka vanwege de prijzen wat opgeschroefd word in queenstown wat niet echt meer te betalen is voor de plaatselijke bevolking.
Heb daar veel rondgelopen en heb daar niet echt naar m,n zin gehad.
Op zaterdag 1 december kwam ik ook weer Nikki en haar vriend tegen en samen ergens wat gedronken.
De volgende dag zondag 2 december terug naar m,n favioritte plaats Wanaka.
Weer naar datzelfde hostel.
En waren verast dat ik terug kwam.
Behalve Matt de Canadees zei tegen,wist wel dat je terug zou komen.
Even later hing er een tekst aan de deur van there all come back.
Die dag weinig gedaan.
Maandag 3 december.
Wandeling gemaakt en het gebied is en blijft een mooie plaats om te verblijven.
Niet al te toeristisch waar ik van hou.
Dinsdag 4 december weinig gedaan.
Behalve dan dat Matt geniaal was om ons te vragen rond half 11 in de avond te vragen of we pannenkoeken wilde oké het is immers dinsdag avond wel een beetje laat maar oké .
Het was een traditie in dat hostel. :-)
De volgende dag 5 december op naar lake tekapo.
Het was er erg indrukwekkend.
Mooi gebied.
De volgende dag 6 december liep ik na een van m,n vele wandelingen terug naar m,n hostel en kwam iemand m,n hulp vragen voor het sjouwen van een koelkast.
Zei toen okay.
Ze waren me dankbaar dat ik te drinken kreeg aangeboden en vertelde het geschiedenis over tekapo. Daarna weer verder gegaan terug naar de hostel.
De volgende dag vrijdag 7 december weinig kunnen doen.
Regen en kou dat verwacht je toch niet in de zomer ?
Diezelfde dag werdt er in deze omgeving ook een nederlander gered van de berg.
Yep die nacht ging het flink tekeer.
Op zaterdag 8 december ging ik door naar christchurch.
Toen ik op de bus wachte kwam ik nog een Nederlandse tegen die ik eerder tijdens m,n ook al tegen kwam.
Bijelkaar gezeten en veel gesproken met elkaar.
Daarna daar aangekomen op naar m,n hostel.
Wel een geinige hostel is het wel namelijk The jail.
Spannend hoor.
Ik had me ingechect en spulllen naar m,n cel gebracht.
Naar de keuken gegaan want is tijd voor bakkie thee.
Toen vroeg ik aan een hostelgenote waar de thee stond.
Zag ik haar sleutel en keek goed zag ik room 34 en vroeg aan haar ter bevestiging natuurlijk of ze ook in de room 34 verbleef.
Ze zei ja.
Zo raakte we aan de praat en dat is voor straks. In deel 4

  • 06 Januari 2013 - 06:46

    Henk Hermans:

    Hallo Nico

    heb zojuist je briefje gelezen en nu zit je in Christchurch
    wweertje een beetje koud , zo gaat dat in New Zealand

    Zal volgende keer weer even kyken hoe jre het maakt

    groetjes

    Henk

    mamma tien heeft het naar haar zin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nico

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 30238

Voorgaande reizen:

22 November 2014 - 19 December 2014

Canarische eilanden :-)

21 Oktober 2012 - 20 Januari 2013

Nieuw Zeeland 2012/2013. :-)

14 Juni 2011 - 07 September 2011

Backpacken in Canada

23 Oktober 2009 - 23 November 2009

Suriname

27 Oktober 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: