3 dagen in de rimboe. - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Nico Philipsen - WaarBenJij.nu 3 dagen in de rimboe. - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Nico Philipsen - WaarBenJij.nu

3 dagen in de rimboe.

Door: nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

19 November 2009 | Suriname, Lelydorp

Hallo Medereizigers/achterblijvers en Lezers van waarbenjij nu.nl.

Oke dus eergister ochtend eerst baden toen wat gegeten.
Oke weet je wat ook wat koffie.
Maakte zelf koffie klaar.
Prima dacht ik toen.
Even nog suiker d,r in doen.
Tja suiker is wit zou je zeggen.
Je voelt het al aankomen.
Net als in Australia vorigjaar vergiste ik suiker met zout vorigjaar Thee nu dus koffie.
Niet te zuipen natuurlijk gelijk weggegooid.
Oke daarna werdt er aan mij gevraagd van of ik zin had om mee te gaan jagen voor 2 dagen.
Ja natuurlijk.
Toen dacht ik.
Dat bedoelde m,n nicht(je) dus bij het afscheidnemen op het vliegveld.
Dit hadden ze al afgeproken bij de eerste keer dat we daar waren.
Oke hangmat mee .
Deken mee.
Op weg naar het visplek.
De tocht duurde naar ons kamp zo,n 4a4half uur.
Instappen maar.
Maar nog 2 minuten later stond alweer de boot vol met water.
Dat werdt hozen geblazen.
Maar dat was dus kennelijk niet nieuw voor de jagers.
Leuk he?
Die dag was ik echt een beetje bang.
Wat gaat er gebeuren.
Wat visnetten uitgezet.
Het is er zo mooi vanaf het water zo ongerept.
Daar komen bijna geen mensen.
Maar helaas wel stropers .
Maar dat hou je altijd .
Die weggestuurd.
We kwamen daar aan.
Ons kamp voor de nacht opgezet.
Me wezen baden wat gegeten.
Wat gedronken.
Toen gingen we wat visnetten controleren van rond achten tot een uurtje of 1 s,nachts
We konden zelf ook wat hengelen maar niks gevangen.
Maar er sprongen wel vissen in de boot.
wel geinig om dat te zien.
We kwamen weer terug aan bij onze kamp.
De hangmat gepakt m,n deken en slaaphoes.Op de rots natuurlijk.
Lag er nog geen half uur in.
Begon het een beetje te regenen.
Toen wad het tijd om te gaan schuilen.
Van ongeveer half 2 tot kwart voor 4
Was al moe.
Even later een uurtje of kwart over 2 kwam m,n neef naar me toe en zei tegen me ben natgeregend waar kan ik schuilen?
Toen zei ik,ga maar tegen boom zitten daar zit je dan wel goed.
Zo gebeurde dat ook .
Maar baalde wel was moe en ik dacht wat is het beste manier om te gaan slapen
Rond kwart voor vier het regende niet meer.
behalve wanneer je tussen de bomen staat.
M,n hangmat uitgerold.
Deken weer d,r bij slaaphoes niet te vergeten en slapen maar.
Tot zo,n uurtje of zes.
Kwam m,n neef naar me toe en zei ik ben verdomme natgeregend was inslaap gevallen tegen de boom
Heb je geen deken voor me?
Ja oke.
Nog geen kwartier later zaten we in de boot..
Nu volgend deel.
Dus onderweg terug naar het basiskamp.
Visnetten opgehaald.
Onderweg moesten we bukken voor omgevallen bomen d,r overheen stappen en uitstappen.
Dat laatste ging bijna fout
pleurde bijna het water in.
In de wetenschap dat daar pirana,s daar voor komen in dat gebied.
Gelukkig niks aan de hand.
veilig aangekomen me gebaad terug naar lelydorp.
Dit was tevens laatste reisverslag vanuit Suriname.
Morgen naar paramaribo even nog daar uitgaan.
zaterdag nog feest zondag niks doen.
Maandag terug naar Nederland.
Wanneer ik terug ben in nederland laatste paar berichten.
Bedankt voor het lezen groetjes van mij nico



  • 19 November 2009 - 22:14

    Maurice:

    Hee Nico,

    Tjonge je hebt wel wat meegemaakt daar. Het lijkt ook wel of je een beetje moeite gaat krijgen met het afscheid nemen.

    Alleen..hoe is het met ons moedertje? Ik heb daar toch al in geen vier en een halve week wat van gehoord.

    Nou ik zie je snel,

    Groeten maurice

  • 07 December 2009 - 19:51

    Julia:

    Nou Nico. Beter laat dan nooit, ik heb je reisverslagen met terugwerkende kracht gelezen. Indrukwekkend hoor. Heb je je nicht(je) alweer gezien, zij is toch in NL nu?
    Nou, op naar het volgende avontuur. Canada, here he comes...
    Knuffel uit Arnhem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nico

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 30259

Voorgaande reizen:

22 November 2014 - 19 December 2014

Canarische eilanden :-)

21 Oktober 2012 - 20 Januari 2013

Nieuw Zeeland 2012/2013. :-)

14 Juni 2011 - 07 September 2011

Backpacken in Canada

23 Oktober 2009 - 23 November 2009

Suriname

27 Oktober 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: